In this section

FIFTH DONDENA WORKSHOP ON PUBLIC POLICY

Bocconi University

Milan 18-19 December 2023

Two-day workshop that provides an opportunity for presentations and discussions about research on the design and impact of public policy on economic and social phenomena in an informal and highly interactive environment. This year we especially encourage submission of papers that examine how public policy affects inequalities and social inclusion, or focus on the causes behind their emergence.

Keynote speakers:

• Eliana La Ferrara, Harvard Kennedy School
  • Lucinda Platt, London School of Economics

Organizing Committee:

• Alessandra Casarico
  • Simone Ghislandi

Here below you can download the complete agenda for both days of the Workshop:

Hack the Mind: la challenge per soluzioni innovative nei servizi al territorio milanese

Hackaton, la challenge pensata per gli studenti delle Università partner di MUSA (Multilayered Urban Sustainability Action) organizzata dalle Junior Enterprise con il supporto di Deloitte Officine innovazione.

Obiettivo: sviluppare soluzioni inclusive, basate su strumenti digitali, sul tema della salute mentale.Una iniziativa che mira a dare vita a una piattaforma di ideazione e innovazione dedicata alla salute mentale, grazie alla contaminazione di professionalità con diverse esperienze e competenze.

L’iscrizione all’hackathon è gratuita ed è ritenuta valida entro il 5 novembre (ore 23.59).

Per maggiori informazioni e per il link al form di registrazione visitare il sito: https://musascarl.it/salute-mentale-hack-the-mind-la-challenge-per-soluzioni-innovative-nei-servizi-al-territorio-milanese/